"‏آیت الله منتظری ، مرجع تقلید هم به لقاءالله رفت" از : حجةالاسلام سید محمدعلی ابطحی


آیت الله منتظری ، مرجع تقلید هم به لقاءالله رفت
"سید محمد علی ابطحی "
 آخرین بار صدای آیت الله العظمی منتظری را یک روز پس از آزادی از زندان شنیدم که شخصا تلفن کردند و آزادی ام را تبریک گفتند.

فرصتی نشد که به خدمت ایشان برسم و عرض تشکر کنم . مدتها شاگردی ایشان را کرده بودم . فقیهی عالیقدر بود که اعماق فقه را با سالها تعمق در اسلام ناب و فقه سنتی و با استفاده از محضر آیت الله بروجردی و امام خمینی دریافت کرده بود و شاگردان فراوانی را تربیت کرد که بسیاری از آنان منشأ خدمات بزرگی به کشور و مردم شدند.

کتابهای فقهی ایشان برای همیشه پشتوانه فقاهت خواهد ماند. آیت الله منتظری در پایه گذاری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت و همیشه ، همگان را به محبت و صلح و دوستی فرا می‎خواند و آرامش و اتحاد را برای ایران و اسلام می‎خواستند. فرزند بزرگ ایشان مرحوم محمد منتظری هم عمری را در قبل از انقلاب در دربه دری گذراند و بعد از انقلاب نیز در انفجار حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین به شهادت رسید.

در مشهد که به خاطر سال مادرم آمده ام ، خبر دردناک درگذشت این مرجع بزرگ را شنیدم . امیدوارم تلاش فقهی و اندیشه های تابناک فقاهتی ایشان راه روشنی برای دینداران باشد و مقلدان ایشان بتوانند همان اندیشه را ادامه دهند. سختی ها و رنج های بی پایان وی در طول عمر از خاطر مردم انقلابی ایران محو نخواهد شد. امیدوارم در فرصت های بهتر بتوانم از شخصیت این مرد بزرگ بنویسم . هر وقت ایشان را در این سالها می‎دیدم با آن سن و سال از وبلاگم حرف می‎زدند و از آن یاد می‎کردند. مصیبت رحلت این مرجع بزرگ تقلید را به مقلدان و خانواده و بخصوص دوستان گرامی ام آقایان احمد و سعید، فرزندان ایشان و نیز دختران و سایر بستگانشان به سهم خودم تسلیت می‎گویم.