پیام تسلیت بیت آیت‌الله العظمی منتظری به مناسبت اعدامهای فجیع توسط حکومت عربستان سعودی

قطیف

فضیلة الشیخ حسن الصفار دامت‌برکاته

سلام علیکم بما صبرتم

اقدام جدید حکومت عربستان سعودی و گردن زدن ۸۱ جوان مسلمان شیعه و سنی، که تعدادی از آنان از شیعیان منطقه قطیف و به دنبال احقاق حقوق شهروندی خویش بوده‌ و به گونه‌ای فجیع اعدام شدند، دل هر صاحب وجدانی را به درد آورد.

این روش همه حکومت‌های غیرمردمی است که مخالفان سیاسی و عقیدتی خود را به بهانه‌های بی‌پایه و اساس امنیتی محکوم و اعدام می‌نمایند.

این حرکات اقتدارگرایانه و خون‌ریزی‌ها از هر کسی در هر نقطه جهان که سر بزند روزی گریبان آمران و مجریان را خواهد گرفت و به استحکام پایه‌های حکومت نخواهد انجامید.

با کمال تاسف رفتار و استانداردهای دوگانه غرب درباره حقوق بشر و تقدم منافع مادی و سیاسی بر حقوق انسانها اینجا نیز نمودار گشت و واکنشی در برابر این جنایت دیده نشد.

ضمن محکومیت مجدد هرگونه نقض حقوق انسان با هر ایده و مرامی در هر نقطه از جهان؛ این مصیبت بزرگ را به خانواده شهداء و به‌ویژه مردم قطیف تسلیت عرض نموده و از خدای منان برای خانواده‌ها صبر خواستارم و مجدانه از دولتهای جهان، رسانه‌ها و سازمانهای حقوق بشری می‌خواهم که در اعتراض به حقوق انسانها دوگانه برخورد نکرده و از تکرار این فجایع در هر کجای عالم جلوگیری گردد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

بیت آیت‌الله العظمی منتظری

١٤٠٠/١٢/٢٣ - احمد منتظری

#اعدامهای_فجیع_عربستان #بیت_آیت‌الله_العظمی_منتظری #احمد_منتظری #پیام_تسلیت