‏برگزارى مراسم عزادارى سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع)


‏بسمه تعالي ‏

‏همزمان با دهه عاشورا و شهادت اسوه آزادگان و حق طلبان حضرت‏ ‏اباعبدالله الحسين (ع ) مراسم سوگواري ، عزاداري و سخنراني در دفتر‏ ‏آيت الله العظمي منتظري و با حضور معظم له برگزار گرديد.

‏ ‏در اين مراسم خطبا و وعاظ ضمن تأكيد بر اهميت عزاداري و سوگواري‏ ‏براي امام حسين (ع ) و شهيدان كربلا; درك و فهم علل انحراف در جامعه‏ ‏مسلمين ، شگردهاي حاكمان بني اميه در برخورد با اسلام و تاريخ و ائمه‏ ‏اطهار(ع ) و مجاهدات امام حسين (ع ) را وظيفه همه علاقه مندان خاندان‏ ‏عصمت و طهارت (ع ) دانستند.

‏ ‏همچنين حجة الاسلام والمسلمين هادي قابل يكي ديگر از وعاظ فرمودند:

‏ ‏"من می خواهم امروز با زبان بسيار ملايم و دوستانه و مشفقانه يك درخواست‏ ‏و يك نصيحت به مجموعه كساني كه امروز در حاكميت هستند داشته باشم و‏ ‏آن درخواست و نصيحت اين است كه ساليان سال است كه در جوار بيت فقيه‏ ‏عاليقدر خانه امام حسين (ع ) بسته است و ايام عزاداري اباعبدالله يا ايام‏ ‏عزاداري ديگر خاندان عصمت و طهارت (ع ) كه مجلسي می خواهد اقامه بشود‏ ‏درب اين حسينيه بسته است . هيچ استفاده اي هم از آن نمي شود براي چه ؟‏ ‏چرا؟

‏ ‏من به عنوان يك فرد و به عنوان يك انسان مسلمان اين تقاضا را می کنم كه‏ ‏نسبت به اين محل تجديدنظر كنيد و اين حسينيه را كه با ملك شخصي و با‏ ‏زحمات شخصي فقيه عاليقدر بنا شده و در آن تدريس معارف اسلامي ،‏ ‏احكام دين ، فقه آل محمد(ص ) و مجالس عزاداري و سوگواري سالار‏ ‏شهيدان (ع ) و وعظ برگزار می شده برگردانند به بيت فقاهت و مرجعيت و درب‏ ‏آن را باز كنند تا مردم در آسايش بيشتري باشند.

‏ ‏انصافا در شبهاي احياء ماه مبارك رمضان و در اين ايام عزا، هم خانم ها اذيت می شوند و هم آقايان سختي ها متحمل می شوند. ان شاءالله مسئولين مربوطه‏ ‏بشنوند و تصميم بگيرند و اقدام كنند تا ما شاهد آماده و باز شدن اين حسينيه‏ ‏در همين ايام محرم باشيم و بتوانيم ادامه مجالس به مناسبت هاي مختلف را‏ ‏در اين مكان برگزار كنيم . كه قطعا مورد رضايت خدا و مورد رضايت حضرت‏ ‏اباعبدالله الحسين (ع ) خواهد بود."

‏ ‏لازم به ذكر است ، پس از سخنراني 13 رجب سال 1376 حضرت آيت الله‏ ‏العظمي منتظري ، دفتر و حسينيه معظم له مورد تعرض و تخريب عوامل‏ ‏گروههاي سازمان يافته فشار قرار گرفت و حسينيه شهدا سالها است بدون‏ ‏هيچ دليل شرعي و قانوني پلمب شده و علي رغم رايزني ها بازپس داده‏ ‏نشده است .

‏دفتر آيت الله العظمي منتظري ‏

‏11 محرم 1428 - ‏1385/11/11‏‏