‏جوابيه دفتر آيت الله العظمى منتظرى به اظهارات وزير اطلاعات در مورد رفع حصر‏


‏بسمه تعالى ‏

‏پس از عرض سلام ، پيرو درج خبر مربوط به اظهارات وزير محترم اطلاعات در مورد رفع حصر كامل از‏ ‏حضرت آيت الله منتظرى ، لازم است به اطلاع برسانم كه متأسفانه مطالب نقل شده صحيح و مطابق واقع‏ ‏نمى باشد; لذا طبق قانون مطبوعات اين اصلاحيه را در اولين شماره خود چاپ بفرماييد.

‏ ‏اگر منظور از رفع حصر كامل اجازه بيرون آمدن از منزل براى معظم له و ملاقات ديگران با ايشان باشد اين‏ ‏امر تحقق يافته است ، ولى متأسفانه امور ديگر مربوط به ايشان به حالت عادى برنگشته و همچون دوران حصر می باشد:

‏1 - حسينيه شهدا كه محل تدريس آيت الله منتظرى و تشكيل مجالس سوگوارى بوده هنوز توقیف می باشد.‏ لازم به ذكر است كه مجالس روضه خوانى ايام محرم به همين دليل در محل دفتر ايشان برگزار می شود كه به دليل‏ ‏كمبود جا برادران و خواهران با زحمت فراوان در مجالس شركت می نمایند.

‏2 - تعدادى از حسابهاى بانكى ايشان در زمان شروع حصر مسدود گرديد كه هنوز كمافى السابق مسدود می باشد.

‏3 - منزل شخصى كه به عنوان دفتر و محل سكونت ايشان در مسافرت به مشهد مقدس مورد استفاده بود‏ ‏هنوز توقيف است و از آن رفع مانع نشده است .

‏ ‏4 - در تاريخ ‏1380/4/25‏ مبالغى وجوه شرعيه و وجوه مربوط به نماز و روزه از منزل اينجانب كه به عنوان‏ ‏دفتر ايشان استفاده می شد توسط مأمورين دادگاه ويژه روحانيت برده شد كه متأسفانه هنوز عودت داده‏ ‏نشده است .

‏ ‏5 - در نمايشگاهى كه اخيرا در قم به نام اولين نمايشگاه كامپيوتر و اطلاع رسانى برگزار گرديد از ارائه ‏ سی دی های درسى مكاسب و زكات و فلسفه مربوط به آيت الله منتظرى جلوگيرى به عمل آمد.

‏ ‏‏ ‏بديهى است طرفداران آيت الله منتظرى نمى توانند مانع رفع حصر كامل ايشان باشند كه در مصاحبه وزير‏ ‏محترم اطلاعات عنوان گرديده است ، و اصلا چگونه تصور می شود طرفداران معظم له مانعى براى رفع حصر‏ ‏كامل ايشان باشند؟!

‏ ‏مسأله ديگر آنكه در حالى كه روزنامه ها از بيان نظرات و مسائل مربوط به ايشان شديدا منع شده اند چگونه‏ ‏است كه روزنامه ها و هفته نامه هايى از جناح مشخص وقيحانه و با آزادى كامل نسبت به ايشان اهانت كرده و‏ ‏هيچگونه برخوردى نسبت به آنها انجام نمى شود؟!

‏دفتر حضرت آيت الله العظمى منتظرى ‏

احمد منتظرى ‏

‏‏1381/12/18‏