‏گزارش مراسم هفتم تير، توسط خانواده شهيد محمد منتظري


بسمه تعالی

پنجشنبه مصادف با هفتم تیر ماه شهر قم یک بار دیگر شاهد هجوم وحشیانه و غیر انسانی نیروهای سپاه پاسداران به مردم بود و این بار به حکم دادسرای ویژه روحانیت افرادی که از راه های دور و نزدیک برای برگزاری مراسم شهید بزرگوار محمد منتظری آمده بودند ناجوانمردانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

مراسم یادبود همچون سال های گذشته بوسیله اطلاعیه هایی در سطح شهر اعلام گردید ولی از ساعت 5 بعد از ظهر کوچه های اطراف محل برگزاری مراسم (منزل شهید محمد) توسط نیروهای سپاه پاسداران و با حضور نیروهای اطلاعات مسدود گردید و از ورود افراد و حتی بستگان و خویشان نزدیک به منزل شهید جلوگیری به عمل آمد. پس از چند ساعت به دلیل تجمع افراد و برخوردهای خشونت آمیز و زشت مأمورین، مردم به خشم آمده و با سردادن شعار «مرجع مظلوم ما آزاد باید گردد» انزجار خود را اعلام نمودند که در این هنگام گارد ضدّ شورش وارد صحنه گردید و با بیرحمی تمام و با خشونتی فراوان با چوب و باطوم به مردم حمله ور شد.

شدت تهاجمات به حدّی بود که بدون ملاحظه، زن و مرد و بچه های کوچک را زیر ضربات دست و پا و باطوم له می کرد و صحنه برخورد نیروهای اسرائیلی با فلسطینیان را تداعی می نمود.

همراه با ضرب و شتم مردم دستگیری ها نیز جریان داشت. در میان افرادی که به شدت مضروب و دستگیر شدند افرادی از جانبازان جنگ تحمیلی از جمله حجة الاسلام آقای حسنعلی نوریها به چشم می خوردند که هنوز آزاد نشده اند. پس از آوردن نیروهای به اصطلاح حزب الله توسط مینی بوس (تقریبا 20 نفر) شروع به دادن شعارهایی در حمایت از ولایت فقیه و رهبری و اهانت به آیت الله منتظری نمودند. قابل ذکر است که این نیروها از حمایت و پشتیبانی کامل سپاه پاسداران برخوردار بودند. حملات و دستگیری ها تا پاسی از شب ادامه داشت و سرانجام از برگزاری مراسم شهید جلوگیری به عمل آمد.

و این در حالی بود که مراکز اجرایی شهر (استانداری و فرمانداری) ضمن اظهار تاسف از اینگونه برخوردها اعلام داشتند که سپاه پاسداران هیچگونه حق جلوگیری از برگزاری مراسم را نداشته است.

و السلام

خانواده شهید محمد منتظری

1380/4/8