‏بيانيه حجةالاسلام احمد منتظري در مورد اختلال در سايت


باسمه تعالی

این روزها در روزنامه های کیهان و رسالت مطالبی در مورد سایت حضرت آیت الله العظمی منتظری که مورد خرابکاری قرار گرفته نوشته می شود و چون خودی هستند بدون واهمه و ترس از دستگاه قضایی و غیره هر گونه تهمت و افترا که می خواهند می زنند و لابد یقین دارند قیامتی هم در کار نیست.

اینان هوش و درک مردم را به حساب نمی آورند چون اولین سؤالی که برای هر کسی پیش می آید این است که چه دلیلی دارد شخصی سایت خود را تعطیل کند و آن را به سایت یک گروهک بد نام متصل نماید؟!!

ما هنوز در حال تحقیق هستیم. دو احتمال وجود دارد:

یکی اینکه سازمان مجاهدین خلق این کار را کرده باشد. ولی گمان بیشتر بر این است که این خرابکاری توسط کسانی صورت گرفته که در صدد تبلیغات بر علیه آیت الله منتظری می باشند و در این مورد هیچگاه کوتاهی نکرده اند. در صورت روشن شدن آن به اطلاع ملت شریف خواهد رسید.

اینجانب در صدد پاسخگویی نیستم. کار از تایید و تکذیب گذشته است. بیش از 12 سال است که انواع تهمت ها و دروغ ها به عالمی زجرکشیده نه تنها روا شده بلکه باعث تشویق نیز گردیده است و هرگونه دفاع از او ناروا و جرم می باشد.

اینها همه در حالی است که آیت الله منتظری در زندان اوین هم که بود نگران خطر مجاهدین خلق بود و در ملاقاتها دائما این خطر را گوشزد می کرد چنانچه در کتاب خاطرات نیز یادآور شده اند. در آن زمان این تذکر دردمندانه آنقدر تازگی داشت که وقتی در سال 1354 در شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنیک آن را مطرح کردم با سکوت همراه با حیرت و بهت زدگی روبرو شدم – بعضا مخالفت هم کردند – تنها یک نفر از اعضاء انجمن که اکنون نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است با این تعبیر که:

«لابد آقای منتظری یک چیزی می دانسته که اینطور اعلام خطر کرده است.» نظر معظم له را تأیید کرد.

این مربوط به سال 1354 است. در آن زمان مسئولین بالای فعلی کیهان خود اعضاء سازمان مجاهدین خلق بودند.

شباهت های اخلاقی و رفتاری آن گروهک در تبعید و این گروهک کیهانی و رسالتی مربوط به همان سرمنشأ واحد است. تعدادی از این شباهت ها به قرار ذیل است:

1- با وجود اقلیت ناچیز بودن، خود را سخنگوی همه دانستن.

2- خود را حق مطلق و طرف مقابل را باطل مطلق دانستن و به اصطلاح همه چیز را سفید و سیاه دیدن.

3- استفاده از هر راه ممکن برای غلبه بر حریف و اعتقاد به اینکه هدف وسیله را توجیه می کند.

4- پی گیری خط خشونت و بی منطقی در همه زمینه ها حتی امور فرهنگی.

5- اعتقاد به نصرت بالرعب و حذف فیزیکی دیگران و حکومت ترور و وحشت.

6- اعتقاد به فشار و مشت و لگد و سرنیزه به جای منطق و استدلال و گفتگو.

7- روا دانستن هتک حرمت بندگان خدا و کذب و افتراء و اهانت نسبت به آنان.

آخرین گواه این مطلب آنکه مراسم بزرگداشت شهید محمد منتظری که به دست مجاهدین خلق به شهادت رسید توسط هم محفلی های کیهان و رسالت به خشونت و تعطیلی کشیده شد.

اگر..... لااقل آزادمرد باشید. خود انصاف دهید چه کسی هماهنگ و هم سو با آن سازمان می باشد؟

والسلام علی عباد الله الصالحین و رحمة الله و برکاته.

1380/4/16