‏بيانيه حجةالاسلام احمد منتظري درباره مسدود كردن درب اتاقهاي منزل


باسمه تعالی

مدیریت محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی دامت توفیقاتهم

پس از سلام – پیرو نامه مورخ 26/4/80 اینجانب به آن خبرگزاری مبنی بر ضبط اموال موجود در طبقه پایین منزل اینجانب (از قبیل کمدها – دفاتر شهریه طلاب و دفاتر وجوهات شرعیه و بیش از دو میلیون تومان پول نقد مربوط به آنها که در یکی از اتاقها نگهداری می شد) و پلمب نمودن دربها و پنجره ها و حتی دریچه کولر، ساعت 2 بعدازظهر چهارشنبه 27/4/80 مجددا شخصی به نام سید جعفر سبط احمدی با حکم دادگاه ویژه روحانیت مبنی بر مسدود نمودن کامل دربهای طبقه پایین وارد منزل شد. اینجانب اعتراض کردم که طبقه پایین منزل فقط دفتر آیت الله العظمی منتظری نیست بلکه اتاق پذیرایی است و اموال شخصی مانند لباس – رختخواب – یخچال – وسایل آشپزخانه و غیره در طبقه پایین است و از او خواستم از این کار خودداری کند. او گفت اگر تعهد کنی که هیچکس را به عنوان مراجعه کننده دفتر به منزل راه ندهی ما دربها را مسدود نمی کنیم. من گفتم شما می توانید مامور بگذارید و افراد را راه ندهید که او قبول نکرد. سپس من گفتم شما به قول خودتان در اینجا افراد معاند رفت و آمد می کنند، پس باید همه جا را مسدود کنید؛ ثانیا من برای نشان دادن حسن نیت تعهد می کنم حتی کسانی را که شما به عنوان معاند معرفی کنید به منزل راه ندهم؛ که در اینجا هیچ جوابی نداشت و به مقام بالاتر خود که در کیوسک داخل کوچه مستقر بود مراجعه کرد و پس از یک دقیقه برگشت و دستور جوشکاری و مسدود نمودن کامل دربها را صادر کرد و درب اتاق ها به وسیله شبکه های آهنی از قبل آماده شد جوشکاری شد.

لازم به ذکر است که از زمان حصر غیرقانونی حضرت آیت الله العظمی منتظری دامت برکاته و تصرف دفتر و حسینیه ایشان - با وجود تضییقاتی برای خانواده – مقلدین و علاقه مندان معظم له به منزل اینجانب مراجعه می نمودند و به مسائل شرعی و وجوهات آنان پاسخ گفته می شد. پرداخت شهریه به طلاب و همچنین مساعدت به نیازمندان در همین محل انجام می شد. حال تعطیلی این محل چه نفعی برای نظام جمهوری اسلامی خواهد داشت نمی دانم. طی این دو روز گذشته اقشار مختلف مردم مراجعه می کنند و چون وضع را اینگونه دلخراش می بینند با تاسف و تاثر شدید برمی گردند.

به راستی با یک مرجع تقلید شیعه در هیچ زمانی و در حال حاضر هم در هیچ کشوری چنین برخورد ناشایستی نشده و نمی شود. اینها همه در مورد شخصیتی است که از پایه گذاران این نظام بوده است و همواره با انتقادات سازنده خود دوست واقعی نظام و انقلاب بوده است. گناه عمده ایشان نزد آقایان این است که هیچگاه بر عیب ها و اشکالات سرپوش نگذاشته بلکه با تبیین آنها قصد بهبود اوضاع را داشته و در بیان شفاف نظرات خود و انجام وظیفه الهی امر به معروف و نهی از منکر پیوسته مصالح اسلام و مسلمین را در نظر داشته است. خداوند همه را هدایت فرماید ان شاء الله.

احمد منتظری

رونوشت: سایر خبرگزاری ها

1380/4/29